04 November 2009

serabut..

..aku pun tak tahu kenapa aku berasa sebegini tatkala ini
serabut tidak keruan..
gundah gulana gelisah..
serba tak kena je la..
macam aku ada buat salah di mana-mana tanpa aku sedar..
macam ada keinginan yang aku perlu penuhi..
macam ada hutang yang belum aku langsai..
macam ada janji yang belum aku tunai..
macam ada tanggungjawab yang tidak aku pikul..
macam ada amanah tidak aku pegang..
macam ada angin dalam perut tidak aku buang..
macam ada batu dalam kepala otak aku..
macam ada seseorang setia menanti aku di satu sudut bilik yang sunyi, sekian lama menunggu kehadiran aku menyambut tangannya..

ada perjuangan yang aku belum selesaikan..
ada kerja yang perlu aku laksanakan..
ada maaf perlu aku mohonkan..
ada ego yang perlu aku rendahkan..
ada amarah yang harus aku redakan..
ada ruang yang mesti aku gunakan..
agar mungkin hati aku kembali tenang seperti dulu!


aku seolah-olah rasa

.

..

...

....

satu dunia kini dalam kesuraman..


3 ulasan:

Resm A. berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
xetxet berkata...

hmmm...

'arif berkata...

mencari sinar mata..mencari keunggulan cinta..