20 April 2010

meja yang bekerja..

motivasi aku untuk bekerja semakin merudum jauh terjelupuk di celah2 jari telunjuk kaki aku..kerja banyak..ye la memang bagus ada kerja..dulu memang aku merungut pasal aku xde keje..la ni aku bukan merungut pasal aku byk keje tapi pasal tempat keje aku yang sangat tidak kondusif!!


..bilik aku ini dikongsi 3 orang..bilik yg patutnya bersaiz untuk sorang je nih..so disebabkan campak 3org kat sini maka mejanya dikecilkan saiz..rak buku/fail xde..ada satu rak gantung baju/drawer tapi dah jahanam dan dah dekat 9 bulan aku mintak ganti xdpt2! mana aku nak letak semua buku2 aku dan fail2 rujukan aku...? campak je longgok2 atas almari tu..ok, kalau korang datang bilik aku, sila berdiri pasal tidak ada tempat duduk untuk anda duduk!! ada paham bape tak kondusifnya bilik aku?? belum lagi wayar yang berselirat terjulur sana sini..kamon la..after pasang pape equipment, ko trus la setup kasik cantik wayar/kabel tu.hadoii la..laci untuk aku simpan bape barang pun xde..maknanya semua kena letak atas meja aku ni! segala mala!

bukan aku saja..KPSU aku pun kesian..sharing bilik dengan 3 orang PSU..kesian die ok! bilik yang untuk 2 orang sebenarnya, skarang dah jadi 4 orang,,dia dah la KPSU..xde privacy plak dia..kesian aku ngk..ada lg satu bilik 2 orang pun skang dah sumbat 4org..bilik kt belakang aku..

..printer? aku perlu berjalan 30 saat untuk aku sampai ke printer aku..dan printer yang 1 ni dikongsi untuk 20 orang pegawai/staff..!! dan printer ni xde specil tray untuk prit letter head/ memo kertas kaler atau kertas putih! jadi setiap kali nk print, aku kene roger someone, berdekatan untuk tolong masukkan kertas mana yg aku nk guna..dan mesin printer ni tidak kelihatan dari bilik aku, Jadi aku kene telefon orang2 berdekatan! haa..macam tu la kan..bile ak tekan print je, tetibe daripada 20 ORANG tu dah tekan print dulu..jadi?? buat lagi..tetibe ada orang print la..camne ko nak control 20 orang yang ada dalam bilik berbeza? maybe kene pakai sound system Pioneer 7500 Watt macam kat umah aku tu kot untuk buat annoncemt: "sila jangan print!! saya nk print duluuu..!!"

bilik aku depan library aka pintu masuk sektor ni..pintumasuk ni macam biasa ada security system..nak keluar masok kene touch kad..dan kalau korang tak tutup, maka pintu ni akan menjerit mintak tolong..selama-lamanya! alaa, pintu tmepat korang pun camtu kan?! so, katakanlah dalam masa 1 jam ni, ada 8 mamat yang tak tutup pintu dengan betul, makan enchek arep atau rakan sebilik beliau kene pergi tutup! kalau sejam xde yg tutop sejam la die menyalak pintu tu! security guard? ada lepak kt bawah tu bc metro..inilah salah satu sistem keselamatan yang aku rasa perlu ditambah rajin!

..lampu? haa..lampu kat sini sepatutnya dilengkapi motion sensor..means bile xde orang dalam bilik, plup dia padam! tapi ntah apa jadi ngan sensor satu bangunan ni pun ak xtau..so sebagai langakah menjimatkan tenaga, lampu selruh bangunan akan dipadamkan menjelang 7mlm..kdg 7.30..kdg2 8..kdg..ikut sukala!! so kalau nak extend lampu kene bgtahu awal senelum aboh waktu pejabat..pasal kalau tetibe ko dalam meeting yg stat kul 5.30 pastu tak abih2..tetibe kul 7 lampu padam! pastu ko kol security dan minta extend maka macam2 keluhan yang ko dgr..susah kot nk swicth on lampu tu..ada banyak password n procuder agaknya..apa yang smart building?moton sensor?

air cond..haa..kejap2 sejuk giler..jarang2 panas..sejuk la kot kalau kt bghn luar cermin bleh berwap?? bukan ke bangunan canggih ni ada tep sensor n stbilixe..means akan kekeal suhu la tak sejuk sgt..


banyak lagi mende2 yang aku nak sebut..tp jadik sakit hati plak..kalau korang rasa bende ni remeh, lantak la..aduan telah dibuat, permohonan telah dihntar.takkan nk sampai kt uncle karam plak..ntah la..

pada aku, ini semua perkara yang semakin aku bosa. Masa aku kt sharp dulu, even meja aku kecik, work station R&D ak sarat dengan barang n equipment tp semua dalam keadaan kemas. Mesin fotostat with scanner n emel..ada tray untuk used paper, letter head, & kertas putih..with a single click from ur pc..

aih, rindunya aku kt SHARP dan tv dan ofis aku dulu..eh, ke sebab aku ni ngah kemarok nak beli LCD tv?? hahaha!

chow bebeh!

13 ulasan:

Cherrie Pie Sweety berkata...

sabar yer arip..mana 2 pon tmpt keje mesti ada tak bestnya tp..memang kadang2 workstation tu kene selesa and condusice..baru keje lebih produktif..idea pon senang ejr nak kua..aku faham sebab aku dah penah amsuk bilik ko..huhuhu

dcharmed berkata...

aduan rakyat!

Resm A. berkata...

saba ajer ler inchek arep...aku pon bersabor ajer ler...huhuhuhu

'arif berkata...

cher - haa..ko pn dah melawat bilik aku..phm2 laa
dcharmed - aduan pekerja yg bekerja untuk rakyat!
akmal - mari mandi air terjun~ ahahaha!

Wuhuu Mommy berkata...

Arep:
Oh aku faham perasaan ko. Aku dulu duduk dalam bilik akuarium (aku bagi nickname) sbb duduk 5 org. Tapi bilik tu besar la, tak sempit. Tang printer tu mmg I feel you sesangatlah. Sebab aku selalu kena berpatah balik banyak kali pegi printer, maybe nak suruh aku bersenam kottt printer share satu bahagian **____**

asbesstos berkata...

sabar jela ye bro? huhu.. sian kau..hope everything gonna be okeay.. huhu

'arif berkata...

Mommy delta - oh yeah..!!
Asbesstos - pastikn pekerja anda selesa bekerje..hehe! 1mei gua balik johor!

'arif berkata...

depa ni baca blog aku ke? hari ni xde aircond plak..PANASSS~~

~~::loveayna::~~ berkata...

yeah..mari melawat ke ofis i..ade satu PC n laptop and one printer for me only..jom.meh sini nk tlg print kan..muahahahaha

'arif berkata...

ayna -GILER BESTTTT..!!!

'arif berkata...

haa..semalam aku menghadapi masalah ngan printer..pukul 7.45pg (aku wp3) dtg nk print tp tup2 ada org ln print dulu! 2 kali aku kene! siot..pastu kul 7 sedang aku diskus ngan boss, tup2 lampu padam!! bengong! aku dah emel n depa siap dah reply "ambil maklum", but why lampu padam jugakk!! nk kene sepak??

Qila 0126350954 berkata...

ish2...sgt emosi...le[as nie...letak sticker kt pintu tuh.."sila tutup pintu selepas di buka!!!"...hahahahaha...kesian...

daie berkata...

sadis la plak aku bc...igt kn bl aku ngan sharil blah btmbh lapang la bilik tu..rupa2 nya btmbh sarat...huhuhu