17 November 2009

Iliani @ yani..

salam buat semua..huh, rasa macam lama dah aku tak jenguk blog ni..walaupun baru berapa hari je sebenarnya..macam-macam perkara bermain dalam kepala otak aku ni haa..hari minggu lepas temankan kawan aku ambil kereta MyVI SE baru dia..RM54k..hurmm? pada aku sangat la mahal kereta itu..kalau kat Brunei dah boleh beli banglo 7 bilik! hoho!

ok..tu cerita hujung minggu..ni cerita semalam pula..hari ni aku nak cerita pasal iliani @ yani..


Masa aku mula-mula masuk ke KeTTHA (dulu KTAK) sekitar sept 07, aku diletakkan satu bilik ngan yani..dia ngah meeting masa tu jadi balik dari meeting dia masuk bilik, aku dah terpacak..
"hye, u officer baru kan? i yani, u?"
"hye..yup! baru kat sini..arif"
.
..
pastu yani dok pandang- pandang aku dari meja yang bersebelahan je..beberapa ketika kemudian..
"u graduate mana?"
"i kt KuiTTHO dulu.."
"owh..u memang orang johor? sekolah kat mana?"
"lahir kt mlaka..since 99 baru dok kt pontian, johor..sekolah last sekali kt STAR, perak"
"mmm..matrik ke dulu?"
"a'ah..matrik kt PTPL Shah Alam.."
"haa...!! Ko ni sama matrik aku dulu!! patut la aku macam pernah nampak je muka ko ni..macam familiar je aku tengok..!!"
"hah?? ye ke? hahaha..laaa...sory la aku tak perasan ko la.."
.
..
akhirnya borak macam-macam la..macam jejak kasih da..baru la sembang kencang lepas tu..huhu! aku ni memang tak ingat muka orang kot..sory yani! Aku berdua je dgn yani dalam bilik ni..jadi sembang dua je la..pastu tini turun dari HR join Sektor ni n lepak sekali bilik ni..jadi bertiga la kiteorang..dari member kerja makin lama bertukar menjadi member mengutuk + mengumpat + gosip-gosip + maki-maki dan seangkatan dengannya..hahaha!
.
..
tak lupa gak bila tiba masa bersedih..ye la kan..kita ni bukan sentiasa gembira je..jadi bila dia menangis kesedihan..aku pun sedih la gak..kadang-kadang aku pun kalut!
"aiseh..nangis pulak si yani ni..aduiii..cmne ak nk buat nih??!"
selalu hati aku camtu la..walau di dpn yani gua terpaksa control cool je konon..haha!
.
..
yani memang penakut tahap takut gila! jadi, memang best la aku kenekan dia..haha! tapi last2 nyusahkan aku gak! ada ke die tak bagi aku gi solat maghrib kt surau pasal takur dok sorang2 dalam bilik! pastu suruh aku solat kt bilik gak! siap bentangkan aku sejadah, cari +tuangkan air mineral utk aku amik wudu' kt bilik gak!! hampeh btol..hahaha! ni suma aku nyer pasal la ni asyik cakap ada hantu cermin laa, hantu printer laa, hantu main potostat la..haha!
.
..
macam2 lagi suka-duka aku + yani + member2 lain kat sini..bila outstation je ada ceritanya..bila ada function pun lain plak cerita..balik kampung pun penah sama-sama..lepas tu aku pergi DPA..tapi cerita kiteorg tak terputus..emel + hp la pulok..cerita gosip mosip ni mane leh putus..boring la idup nanti..hehe! kadang2 ada free time DPA, ada gak lepak makan ngan yani..balik dari DPA aku balik ke sektor ni semula..tapi dah tak duduk sebilik ngan yani..jgn risau beb, bilik pn sebelah2 je..kalau malas nk jalan dail ext je! haha!
.
..
TAPI
.
..
semua akan berubah selepas ni..semalam Yani dapat surat dari JPA..Melapor diri SERTA MERTA..!! ..ke Istana Negara..dan yani akan ke terengganu..selepas ni, takdelah lagi nak dengar yani ketawa..dah tk dpt nak menyakat yani..nak ngumpat-ngumpat pun dah tak best..tak boleh nak menakut-nakutkan dia lagi..hilang la member lunch aku makan ikan bakar kat lot10..tak dapat nak pau jambu pak ajis yang yani suka beli..tak boleh nak plan balik kg sama-sama..
.
..
..
dan..dah jauh untuk pinjamkan bahu aku buat yani nangis..
.
..
tahniah yani..
.
..
kat mane pun ko pergi, harap persahabatan kita kekal selamanya..
.
..
...
maaf salah silap aku..halalkan makan minum aku..juga halalkan ilmu yang ko beri kt aku..
.
..
...


gambar ni masa open house kat rumah aku..kiteorang buat surprise besday yani!!


jumpa lagi yani... ;(

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sedih tu sedih gak... dengan ucapan, ko pulak bila nak keluar ni bro? aheh..

Resm A. berkata...

owh sedihnya arip...
aku first time jumpa yani kat Pan Pac KLIA waktu korang ada conference/meeting haper ke itu....walaupun aku tak kenal rapat...but kalau dah member goss/sedih/suka/ngutuk dah hilang memang gelap seketika la donia...but whatever it is...friendship never ends unless you choose to end it...

xetxet berkata...

arep ko jgn sedih, tak macho siut....
good luck buat yani..

'arif berkata...

icedcham-aku ntah bila la pula ye..hurmm..
kemal-haha! lepak pan pac sgt best..aku sgt berharap ada pape event/meeting lg kt situ!
zetty-pasni ko la plak join aku makan ikan bakar..ganti yani..tp skang dah ada peminat ikan bakar+jambu pak ajis gak kt sini..haha!

Cherrie Pie Sweety berkata...

seperti yang kita berg-talk semalam..ada pro n con dia..kita doakan jer yang terbaik untuk yani sebab dia power siot jadi sus kepada tutttttttt.. mantap mantap.. ko jangan sedih eh arip.. persahabatan takkan putus..mana tau pasni ada awek lain plak lagi kt kttha tu..leh tambah kawan lg..yer dak??

'arif berkata...

cher..haha! aku suke ayat ko tang "mana tau ada awek lain plak.." haha! i loikeeeee..

Jaja Yunizah berkata...

arip....aku pun sedih gak.sedih sgt2 sbb dah kenal yanie tu sejak Unggul lagi. dah lah satu batch, satu sidang..semua share sma2 benda yg hepi & sad. lps ni dah takde dah nak share mcm2..apa2 pun doakan dia berjaya.

'arif berkata...

sedih la kan..tahun depan dah tak dapat nak gi jalan TAR ngan yani dah.. :(

Tanpa Nama berkata...

ohh yani hebattt...hidup warga beepee...haha tetibe je aku kan?

'arif berkata...

haha! org beepee hebat dan glamer u..!

iliani berkata...

wah..akhirnya terbaca gak aku...
owh terharunya ngarip... =)
aku tau, ko sedey sebab xde org yg bley ko sakat lagi... tp...ne tau..ko bila2 ko rindu nak sakat aku, ko wat la "cakaran dinding dgn kuasa gg ko tu"...ne tau, de yg membalas dari tpt aku yg 0 ni...(ngeh2)
jgn riso ngarip...teknologi kan ada...
ko akan tetap jadik "bahu utk dinangiskan" ...itu pon, kalo ko masey sudi... (ade aku kesah kalo ko xsudi?...aku anggap ko sudi jek...) ...aku ingat xnak komen panjang sbb jap2 lagi aku nk wat "press statement"..err tapi dah pjg gak ni... k la ngarip.. [~mood: sentimental~]err...jgn lupakan aku wei kalo g jln tar..

'arif berkata...

hehe! akhirnya aku berjaya sakat ko lg semalam! hahaha! mungkin tu yg terakhir?? :(