10 November 2009

bila korek hidung..korang campak kat mana hasilnya?

..baru je aku lepas baca cik cher nya punya post terbaru, tiba-tiba aku dapat panggilan telefon dari seorang kawan lama..bile die tanya aku soalan yang sama bunyinya macam cik cher kena, aku jawab ikut skema jawapan cik cher..nasib la dia tak balas balik ngan benda yang boleh menyentap..fiuh..! Nak kahwin dah jijan nih..lepak ngan jijan sambil layan tiubkau dan borak2 pasal hal-hal dunia persilatan..rindu la aku kat mber2 silat johor..
.
..
...
lama dah aku tak menyarung uniform silat..



gambar ni antara demo yang aku paling suka..

Aku pergi wajadiri nasional sejak tahun 2000..masa tu aku tingkatan 5..ada yang aku join sebagai peserta & ada yang aku sebagai pemerhati je..setiap tahun aku tak pernah terlepas peluang untuk pergi..cuma tahun ni aku tak berkesempatan sebab aku ke kenduri kahwin zaimee & tina..tak mengapalah..zaime pun kahwin sekali je..ada rezeki, tahun depan aku ke wajadiri la..Kedah tuan rumah tahun depan..!

Pusat Latihan Silat Cekak Hanafi Batu Pahat di Taman Rona menjadi bumbung tempat aku berteduh sepanjang aku belajar kat UTHM (dulu KUiTTHO) dan masa aku bekerja di SHARP, Sri Gading..banyak sangat perkara yang mendidik aku sepanjang aku duduk kat rumah tu..aku rasa dah tak mungkin aku jumpa lagi teman serumah yang sangat rapat macam dulu..



Rumah Rona yang tak mungkin aku lupakan..
di sinlah tempat aku belajar..
tempat aku kenal erti persahabatan..
.


..


...


....


eh? ape kene mengena ngan tajuk post aku ni? korang fikirlah sendiri dulu ye..lain kali la kita sembang ok? tiba-tiba aku teringat zaman aku berhati waja dulu..

5 ulasan:

Resm A. berkata...

tahun depan ko plak kena mai kenduri kawin aku kat kedah beb...hahahahah

Cherrie Pie Sweety berkata...

erm.. aku pernah pegi ke rumah itu he he he :P

p/s: nasibla kawan ko taks elaser kawan aku..tapi btulla..rasa nak akwen tetiba.. btw, cemaner progress ko punya proposal itu??

'arif berkata...

akmal - haha! xpe..tempat yg sama xpe beb..ari tu kalau tak pergi kenduri zaimee, ak sudah terbang ke kuching..

cher - a'ah laaa..ko penah sampai umah itu!!! woaa..aku pun dah hampir terlupa..hurm..aku masih dag dig dug..dem!

Resm A. berkata...

arep : kalau ko tak pergi kenduri zaimee bukankah ko dah sampai ke shanghai?

'arif berkata...

mal - haa..betul tu! kalau aku tak pi klate, aku dengan jayanya menerima pakej percutian ke Shanghai utk 2 orang! + duit perbelanjaan! ni kalau zaimee tak datang weeding aku nanti siap ar..