31 Ogos 2010

Selamat Hari Merdeka KE -53..apa tema merdeka?? erk~

aku rasa sambutan hari merdeka sangatlah suram..bendera pun skit je nampak..kat bangunan kerajaan je banyak bendera. Berbeza dengan pengalaman aku ke Singapura bulan lepas. Dekat nak menyambut kemerdekaan depa (9 Ogos) sangat meriah..bendera  sana sini..kat apartment rumah masing2..walaupun banyak gak banner Olimpik Remaja di sekitar Singapura..

Kat negara kita ni banyak Bendera parti politik je..UMNO/BN/PAS..semua sekali lah..semua tu korang leh dapat dengan percuma..bukat setakat bendera..baju, topi, pen, cawan...apekejadah semua boleh dapat percuma ! lagi la masa kempen pilihanraya..

tapi masa merdeka, susah pula nak dapat barang beridentitikan MALAYSIA secara percuam..bendera pun tak boleh bagi percuma..korang nak percuma? CEH..TAK PATRIOTIK LANGSUNG! BENDERA PUN NAK PERCUMA KE?

23 Ogos 2010

tugas baru, azam baru! (berazamnya aku oiii~)

Berkuatkuasa hari ini aku telah mendapat amanat kerja yang baru..pagi tadi bos dah susun semula beban tugas kiteorang kat opis ni.jadi secara ringkasnya kerja aku adalah berkaitan senarai di bawah:

1. Projek Penyaluran Air Mentah Pahang Selangor (PPAMPS) - 
projek air antara negeri ni yang sungguh gah ni negara kita ni..korang tak tau ke?

2. Projek Loji rawatan Air LAngat 2 (LRAL2) dan sistem agihan - 
ni pun tak kurang glamernya..PPAMPS & LRAL2 ni projek bagi menampung keperluan air kt KL, Putrajaya & selangor..buat masa ni Selangor tanggukah semua kelulusan berkaitannya..

3. Program Mitigasi bekalan air selangor - 
haa yang ni plak program bg menampung keperluan air di selangor sementara PPAPMS & LRAL2 nak siap..kekurangan air bakal berlaku..JIMAT AIR ye kawan2..

4. Krisis Bekalan air di W.P labuan - 
keje ni kejap2 sikit..kejap banyak..sabar orang2 di Labuan, kami sedang berusaha membantu anda..

esh..kalau aku nak senaraikan semua macam banyak masa dihabiskan dan korang pun malas nak baca..macama la dalam dunia ni aku sorang banyak keje..(eh, aku ada cakap ke aku byk keje bro??) tapi aku memang nak pesan kat korang semua..

KURANGKAN PENGGUNAAN PLASTIK
JANGAN BUANG PLASTIK SEPAH-SEPAH
JANGAN MEMBAZIR AIR..

keje ni memang byk suruh aku bersabar..cari selai2 dokumen dari satu2 fail..
demmit~

17 Ogos 2010

jauhkan..

baiklah..saya jauhkan diri buat masa ni..

13 Ogos 2010

hari ketiga puasa..

hari ke-1 aku berbuka 1 orang kt rumah
hari ke-2 aku berbuka, ber-2 oarang kt presint 2
hari ke-3 aku berbuka?
tak tahu lagi lah nak ber-3 ke ber-8..haha
apapun
mak, ayah, akak, abg ipar aku balik dari menunaikan umrah hari ni.

aku rasa macam nak beli dapur la kt rumah
leh masak untuk sahur
dapur yg pakai letrik yg mcm sytlo kot
haha!
banyak la ko punya dapur rep!
masak pun tak bape nk terrer..haha!

adakah korum ke JALAN TAR tahun ini akan bertambah?
.
..
...
atau berkurang?

atau
...
..
.




12 Ogos 2010

indo mari..


aku tak pernah layan cerita kat atas ni
tapi aku macam pernah dengar ada lagu yg ada lirik "ketika cinta bertasbih.."
lagu tu untuk drama/filem indo kat atas ni ke?
ke lagu tu takde kena mengena..
korang tahu tak?
hurm..

apsal aku letak poster ni?
pasal gambar kt atas tu adalah org yg sama dengan org kt bawah..
.
..
....


hidung aku mengesan bau perfume AXE xdelah best..
hidung aku la..
hidung korang?

11 Ogos 2010

kejap cuak..kejap best..

pas penat naik 3 flight AA ke langkawi + p.pinang, aku pi main ATV plak kt Kemensah..
ari sabtu lepas..melepaskan penat bekerja la kot..huhu!

aku dan geng2 pejabat + suami telah memulakan ekspidisi berharga RM145 (diskaun RM5) dengan latihan kat kem dulu..kira ok la kiteorang pasal takde yang masuk semak masa sesi latihan ni..hoho! syabas inspekter saab!!

tang turun bukit memang aku cuak memula bro..aku tgk adda depan aku ni asyik layan drift je bile turun bukit..kalau babas, mau masuk gaung bro! tapi bile dah macam nak terrer menjelang balik, aku rasa layan plak main sliding tayar ATV tu..patut la brader coach tu kata, banyak kemalangan berlaku masa nak balik..sebab ramai yang ter'over' confident!

layan gambar poyo aku kat bawah ni..






kalau korang yang nak gi layan ATV ni dan bermandi manda kat air terjun sofea jane..
boleh layan laman ni:


ada beberapa pakej ikut poket korang
tapi aku tak puas..
aku perlu sesuatu yang lebih cuak kot
water rafting?
JOM!

10 Ogos 2010

best la pulak


best la pulak aku rasa naik air asia pakai waran gomen ni
best la pulak bila dapat hot seat je
best la pulak bile ada makanan
best la pulak tunjuk ic je bile nak check in
dan yang paling best?


..aku rasa xbape best kalau kene naik air-asia masa Ramadhan ni..
tapi kalu kena gak?!

best la pulak..

:P

03 Ogos 2010

haish..kayo pokcik yo!

tengok betol2 link nih..

Melayu?

02 Ogos 2010

yang sudah tu sudahlah..

aku perlu bertenang beberapa hari ini..
merenungi sesuatu yang tidak pasti
antara yang silam
yang sedang
dan yang mendatang
.
..
...
memang keliru
dan blur
dan bosan
tidak faham
membazir
.
..
...
macam layan cerita OngBak 3
...
..
.
ciss..