05 Januari 2012

Ditahan oleh sekatan jalan raya

Kelmarin aku berlepas bersama JKJ menuju ke Parit Buntar..untuk menghadiri mesyuarat HAS 2012 bersama Hanafi korporat..630ptg meninggalkan pejabat..

lepas makan kat hentian Rawang, aku mmg tiada niat utk berhenti mana2..berdesup terus menuju ke Hotel Damai Pt Buntar..lepas Jelapang, jalan dah clear..Auto-Cruise JKJ pd kelajuan melebihhi 110kmj..Hanafi tidur sebelah dan kemudiannya terjaga.. "eh, apsal ni beb?" "ada road bloack la bro..aduii, aku laju td" "ni kt taiping eh, haritu masa cuti aku kena kat sini.." "kena apa?" "kena saman la..RM300" "Haa?!! aisehman..gua rs kena ni beb.." "takpe2..ko tak kena kot.." (jgn sedapkan hati aku..kau tidur, mana kau tahu aku rempit berapa laju tadi..)...

Priitt...Prittttttt! wisel Encik Polis sambil Light Saber Merah dihala kta kau..ye, dgn tiupan wisel dan arah light saber tu..aku ke tepi.. "aduuhhh, mampos beb, habis duit claim aku macam ni.."

"Boleh tgk ic & lesen encik.." (lembut betul bahasa polis ni..mmg bersopan santun..). "dari mana ni?" "saya dr putrajaya petang tadi..nk ke parit buntar..ada urusan kerja esok Tuann" jelas aku dgn buka puss in da boots sambil hulur ic & lesen..sempat aku jeling dulu tgk lesen mati ke tak..

Encik Polis tu tgk aku balik..ye, dalam lesen tu aku tahu gmbar aku masa 18thn :)

Encik Polis berjalan menghala ke sebalah kiri..tgk cukai jalan..tgk lagi dekat2..sambil aku berdoa semoga tuhan  lembutkan hati Encik Polis dan tidak menyaman aku..mmg cuak aku weh..sebab ada RM300 masih belum aku bayar!

"ok encik, boleh jalan ye.."

"eh?, terima kasih banyak2 ye Tuan.."

semoga tuhan memberi rezeki yang murah kepada Encik Polis tadi itu.. :)

Vrroomm..Auto-cruise JKJ dgn kelajuan 110kmj sj sehingga ke destinasi dituju..

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Uih keta power ni ado auto cruise...syahreen

Resm A. berkata...

naissss...

UMMI YL berkata...

andaikata kena saman, murah tak rezeki tuan polis tu?? hihi..:)

TiTi berkata...

ko pasti ke encik polis tu baik hati?mesti sampai surat saman kat rumah nanti ! hahaha :D

xetxet berkata...

hebat!!

'arif berkata...

hehe..kalau kena saman, maunya gua tak singgah Bukit Merah Laketown keesokkan harinya.. :P