25 Januari 2012

Tips Pemanduan Misteri

Tips 1.

kalau korang nk tahu, aku ni jenis suka memandu sorang2 waktu malam..kalau balik kampung atau balik dari kampung, aku gerak malam2..dalam jam 10-11mlm ak berlepas, sampai 4 jam kemudian..jadi perjalanan malam ni memang tidak dinafikan kdgkala ada kecemasan berlaku..ataupun ia tidak cemas tetapi kita yg cemas~ aku sekadar berkongsi pengalaman tidak profesional..malam tadi aku sampai rumah dekat2 kul 3pg juga..

tgh2 drive, ada pula bau kurang enak dalam kereta..setahu aku, kadar pencernaan perut aku tidak menghasilkan gas sebegitu..jika berlaku sebegini, korang jangan cemas..dan tak perlu pula korang tertanya2, "ni sape plak yg kentut ni weh..?" tenangkan diri dan teruskan memandu..

tipsnya adalah, buka tingkap semasa memandu supaya bau itu hilang ditiup hembusan bayu! Ya, pasti bau itu akan berkurangan dan hilang akhirnya..kalau tak hilang juga, buka tingkap sekali lagi..sejuk?? janganlah buka tingkap kat belah driver, buka tingkap belakang pun boleh hilang bau juga..

Lain kali aku akan bagi tips yg berlainan menikut pengalaman aku..korang pun boleh kongsikan juga.

Selamat Mencuba! :)






2 ulasan:

Miz Jac berkata...

ooomaaaiii.. macam scarry jer awak..

'arif berkata...

haipp! sila jgn cemas..buka tingkap anda meskipun bulu roma anda meremanggg~~