05 April 2011

uniform biru pusaka..

salam..lama dah tak sembang ringan..aku pergi menghilangkan diri sekejap..aku rasa aku mengalami perubahan skit la..bukan bermutasi jadi X-men..tapi ak masih dalam peringkat pemikiran singkat kepada berfikir dengan panjang dan lebih jauh dan lebih luas..

2 minggu sudah aku layan gi Wajadiri Silat Cekak Pusaka Ustaz Hanafi kat UTEM Melaka..macam biasa, aku dah tau dah kalau aku gi sana, sure kene sindir macam2 la..especially kenapa dah lama tak turun kelas silat..dulu alasan aku kerja tapi skang dah takleh pakai alasan tu..baguslah..depa masih berusaha nak ngajak aku aktif silat balik..dulu, azam aku pun memang begitu..aku pun xtahu apa punca aku tak turun kelas bila kat sini..sedar2 dah 3 tahun aku tak sarung uniform biru gelap itu..

sejak dari pergi melaka hari tu, aku selalu dok menung..ngapalah aku jd cmni..ak macam hilang arah hendak dituju..apa yg berubah pada diri aku sejak 3 tahun yang lepas? dalam bank, still xbanyak duit..gaji macam tak pernah tak masuk tiap2 bulan..ilmu apa yang aku belajar selama 3 tahun ni..ada..ada sesuatu yang aku belajar..dan aku belajar dari orang yang aku benci n kutuk dulu..ak kutuk orang tu sampai aku terdetik wat blog nih! itula asalnya ilham badai..

sesuatu yang aku belajar dari orang itu, aku sendiri tak tahu macammana nk menyuratkannya..aku punya sendiri apa yang aku pelajari..orang itu memang betul2 rendah diri..


esok, aku akan mula menyarung uniform biru kembali..dengan semangat yang baru!

7 ulasan:

ToK Ketua Ahmad berkata...

well come back.....

'arif berkata...

aik, tetbie plak lu muncul kat sini bro! haha

ToK Ketua Ahmad berkata...

kan aku folower ko....

Miz Jac berkata...

salute! =)

'arif berkata...

loh..ak xperasan plak ko folow..huhu!

'arif berkata...

dah xleh pi dating ari rabu ye..ngeh~

Miz Jac berkata...

heheh.. kalu camtu, kire rabu ladies nite a.. leh nengok muvi w gf-gf.. heheh.. ^^