21 Mac 2010

lelaki perlu punya tulang belakang!

bila aku marah..aku ni suka berdiam diri..dan biar je aku lepak kat tepi longkang tu sorang-sorang..tak payah nak datang dan minta maaf ngan aku..aku okey..kalau aku cakap aku okay tu maknanya aku dalam proses nak menstabilkan diri..dalam tempoh ni sebarang perkataan yang masuk dalam telinga aku melalui percakapan mahunpun masuk ikut mata aku melalui sms, tidak aku pedulikan..sebab semua tu akan merosakkan proses penstabilan emosi dan perasaan dalam otak aku..

ye..di sebalik celah-celah otak kanan dan otak kiri aku..juga tersembunyi di kiri medula oblongata dalam kepala otak aku ni adalah perkataan "LELAKI"..bagi aku lelaki itu perlu berdiri sendiri..lelaki perlu punya tulang belakang sendiri..macam mana lelaki nak berdiri lurus kalau hanya bersandar pada orang lain?? tak guna la kau jadi lelaki kalau apa yang ko miliki tu bukan dari usaha kau..bukan dari tanggungjawab kau..bukan juga hasil bebanan yang kau pikul..tapi ko bergantung pada orang lain..bile orang lain itu hilang..ko langlai tanpa tujuan dan arah..melepek sahaja di tepi longkang dan tilam busuk itu..berdiri pun kau tak mampu..itu bukan LELAKI..!!

biar kau tiada ferrari..biar la kau takde chopard..takde mount blanc pun takpe..asalkan kau ada kaki sendiri untuk kau berjalan..ada masa untuk jalankan tanggunjawab kau..ada pensel untuk catatan hidup kau..biar kau tahu..tulis sebanyak2 apa kesalahan kau..supaya senang ko nak muhasabah diri nanti..takut terlupa..biarpn catatan kau tidak sehebat malaikat di kiri kanan bahu engkau..takpe!

dan aku..akan sentiasa kuatkan tulang belakang aku..hiarghhhh...!!!



7 ulasan:

zain berkata...

for the first time... am totally agree!!!

'arif berkata...

zain - hey hey..yeah!

Cherrie Pie Sweety berkata...

smart entry..aku suka suka.. :)

'arif berkata...

cher..uish! smart mcm tuan dia la kot kan..ahaha!

~~::loveayna::~~ berkata...

minum anlene!!!

alyia berkata...

owhh begitu...

'arif berkata...

ayna - haa..ye! bleh gagah mcm michle yeoh gak!
alyia - ye..begitulah adanya..