24 Mac 2010

3R cultural Environmental Cartoons From Japan!

Ahad lepas tetiba aku terbangun awal..dalam kul 10pg aku bangun tido..kira awal la tu kot..haha! Masa tengah mamai2, sambil merenung masa depan, dan mengesat taik mata, tiba2 terlintas dalam kepala minda lestari aku ni untuk pergi jusco cheras selatan! ada program yg Lestari, UKM anjurkan:


maklumlah..aku ni kat menuju ke arah masyarakat yang cintakan alam sekitar.. :)

Memula aku nk layan forum pg2 tu..tgk kat jadual dr jam 10.30 pg sampai 12 tgh..so aku cepat2 bersiap & rempit gi Jusco sebab takut terlepas forum..n aku sempat layan Alam Flora + Lestari UKM nyer presentataion. Tapi yang lebih menarik minat aku adalah lukisan kartun oleh High Moon (nama pena pelukis tu). Aku rasa pelukis ni akademia sgt2..genius! intelek! superb! satu lukisan dia memang berjaya buat aku termenung..fikirkan pasal pencemaran di sebalik kewujudan iphone, bb, psp etc..layan lukisan dia kat bawah ni..










haa..phrase atas ni yang paling best!

memang meriah & dapat sambutan ramai program ni..ada banyak aktiviti yg dilakukan..Tahniah buat Lestari UKM + Dr Elfith yang invite aku..
.
"Cintai Alam Sekiar, & Hargai Air"
paling senang korang leh lakukan =
KURANGKAN PENGGUNAAN BEG PLASTIK..+
TUTUP AIR PAIP TU MASA KORANG GOSOK GIGI!
...
..
.
High Moon mengingatkan ilham badai pada Dato' Lat..

5 ulasan:

UMMI YL berkata...

teringat ADUAN RAKYAT TV3 minggu lepas. Rakyat buat aduan kolam tadahan air dan longkang yang dibina untuk halang banjir kilat mengundang nyamuk sebab air tak mengalir...Rakyat salahkan JAS. JAS terpingga pingga.salahkan orang lain pulak..

Tapi bila dia tunjuk keadaan Kolam dan longkang astagfirullah, sampah penuh. Camana air mau jalan...JAdi salah siapa lak...

PARIT RAJA. hujan turun memenuhkan sungai tapi sungai tak mengalir sebab sampai penuh..Bila Banjir salahkan UTHM pulak..

Semalam baru cakap ngan hubby, kalaula kemodenan ni seiring dengan penjagaan dan pemeliharaan alam tentu kita boleh tangkap ikan kat sungai, kutip pokok2 sayur (macam lifestyle org dulu2)..sekarang ni kalau tengok sungai lalu ke nak makan ikan dalam tu...

alyia berkata...

mak selalu pesan.. if buang sampah merata-rata nanti sapah akan mendoakan untuk kegagalan kita... hohohoo~ sungguh takut tuk buang sampah merata-rata..

Jaja Yunizah berkata...

UKM sentiasa di hatiku........

~//*Echa*//~ berkata...

wah!! gud2.. :)

'arif berkata...

rulza - tepat sekali!
alyia - pesan ibu.. :)
jaja - eh, ko UKM eh?? ehehe! bagos!
echa - dah lama tak nampak kt alam blog ni.. :)

*ak rasa nk upload gambar2 sungai kita yg sgt tercemar..sumber air minum kita! :)