13 Jun 2011

pengorbanan seorang ibu

Kalau korang pergi ke Parcel E Putrajaya dan masuk ke dalam parcel tu, korang akan lihat betapa bersepahnya kenderaan kat dalam tu..aku sebenarnya berpendapat, suasana persekitaran kat parcel E tu sangat cantik..dengan lanskap dan rimbun pokok2 di celah2 bangunan..memang tahan internationaleee~~ tapi keindahannya telah dicacatkan..kalu korang masuk, kereta bersusun parkir di bahu jalan..bas2 kementerian/jabatan pun bersepah je..kon keselamatan yg berantai2 menjadi hiasan utama!! kat lobi setiap bangunan pula, banyak motosikal pak & mak guard, penghantar surat, dan brader2 maintainance bangunan..!







dulu aku pernah upload video masa aku tak ada parkir mula2 masuk kerja..itu dulu..sebenarnya, dah ada kawasan letak kereta bersebelahan parcel E ni..tapi ramai yang tak mahu parkir di san..mungkin sebabnya ada caj letak kereta = RM1/ jam..maknanya kalau korang kerje sehari 8jam dan tak keluar pejabat, caj parkir = RM 8...owh, ini sama harga dengan caj bil pembetungan anda selama sebulan!! disebabkan parkir yang terhad dan bersepah ini, maka siapa cepat dia dapat menjadi amalan..namun begitu, setelah layan video ni dan katakan anda mencari parkir setelah berpusing2 selama 15 minit..anda ternampak satu tempat kosong! YAYYY..!! bila anda parkir je dan keluar kereta, anda terbaca ini:



apa pilihan korang?

4 ulasan:

TiTi berkata...

haha boleh tinggal note mcmtu ek?
tp kadar rm 1/jam mmg tak masuk dek akal. Jadi sesiapa yang tidak mempunyai anak, dan tidak mempunyai parking sile naik bas :D

'arif berkata...

agaknya berapa kadar caj yg sesuai = ?

TiTi berkata...

buat season pas untuk staff gov sahaja, RM 90 /month pastu boleh claim balik dgn kerajaan, kite ikut pekeliling :D

tp bukan ke yang park kete kat situ lepas jam 6pm = FOC

'arif berkata...

kat opis kita ni memang boleh claim dah..tapi still ramai yg taknak parkir kat situ..alasan? mungkin semua org ada bayi kot..nak dekat2 parkir.. :)

Ooo..lepas jam 6 = FOC ke? tak tahu pula..