25 Jun 2011

cerita opis..

minggu ni aku rasa agak sibuk dan aku buat2 sibuk semasa bekerja..bila rajin aku bekerja, bila masa aku buat2 sibuk dan malas tahap nak cerita pun malas..keseronokan bekerja itu terganggu sebab internet kat opis aku dah kena ceroboh barangkali..mungkin Green Data Centre yang canggih itu masih hijau ketika ini..maka minggu ni pula ada banyak maklumat aku kena cari..maka aku pun hilang keghairahan bekerja dan aku lebih suka masuk mesyuarat dan diskusi lantas meninggalkan kerja tersadai di penjuru meja itu..dan suhu bilik aku pula menjunam turun sampai aku rasa nak pergi universal traveller membeli barangan yg sesui untuk dipakai semasa bekerja..

hari selasa, pagi2 lepas aku kena tegur dengan bos..biasa la kan..tapi aku sedikit kecewa dgn immediate boss yang tak back up aku pd mulanya..terpaksa aku defend diri sendiri..tatkala kena sembur tu, aku rasa ak patut diberi peluang mempertahankan diri dan tindakan aku..dan perkara yang benar aku tak perlu takut..jarang2 kena marah, aku rasa macam kaw2 je kali ni..mungkin angin bos kurang baik..

sampai waktu makan, sedang aku menyantap, nmpak la boss yg marah aku tadi tu baru turun dan ambil makana..aku terus panggil, "Tuan, mari makan sini sama.." ye, makanlah kami bersama dan bercerita tentang hal apa yang aku sudah lupa..hal dunia dan kereta myVi baru je yg aku ingat..kehkeh..

kadang2 aku rasa bos memang patut marah bila aku buat salah..tapi bos kena bagi peluang dulu aku jelaskan apa yg berlaku sebelum menuduh yang bukan2..sebab nanti bos yang akan malu..satu hari nanti jika panjang umur dan masih dikurniakan rezeki kudrat, mana tahu aku juga berada di tempat seperi dia..btah apa la yg akan jadi pada aku yang panas baran ni..

lepak makan2 kat umbai dulu ni dengan bos2 dan rakan2..

Tiada ulasan: