04 Oktober 2011

Raya ada lagi ke?


lepas raya edulfitri..datang la musim raya haji pula..lepas puasa sebluan, kita sudah ramai yang bantai stok makan lebih sebulan..apa ada hal..ramai orang jemput datang rumah depa nk kasi makan..tapi kadang2 aku pelik gak..dah habis syawal pun masih ada majlis Raya..jamuan Raya, konsert Raya..

ni nak raya sampai bila ni..sambung terus sampai Deepavali n raya Haji kot..lantak la korang..walaupun aku rasa macam tak patut pun ada..tapi ada satu je sempena Raya yang aku tak kisah sm[ai bila2 ada! iaitu JUALAN MURAH SEMPENA HARI RAYA! HAHAHA..!

baju melayu gua dengan tema zaman komunis bukit kepong

oh yeah bebeh! korang cari la..ada lagi kedai yang masih buat jualan murah sempena hari raya..aku jumpa semasa misi mencari kanta berkuasa yang boleh memberi penglihatan lebih jelas kepada aku..dan bingkai porsch itu sungguh menyakitkan mata..dan hati aku! sebab aku tak mampu beli..oh yeah!

Apa cerita pun, seperti lazimnya semua orang akan update pasal raya..kat bahagian aku pun buat jamuan raya penutup la kat kementerian aku ni..potluck? ye, org bujang macam aku pun bawa potluck gak meskipun tiada tong gas di rumah..menu potlusk istimewa aku adalah KACANG NGAN YIN..oh yeah!! laku beb, habissss walaupun gua beli siap bawa bakul lagi aritu..!

eh, cop! potluck tu dalam bahasa Melayu apa ek??

capal tu ada baru engkap yo!
ni la keluarga aku kat pejabat yo!

3 ulasan:

UMMI YL berkata...

sebab orang kita wat raya sampai sebulan jadi susah nak brek dan berhenti kot..:)

xetxet berkata...

wahh. macho siot gamba atas tu!!

'arif berkata...

oh yeahhhh!