19 Januari 2010

air oh air..

bangun awal, mengejar kereta pejabat yg bertolak jam 7pg..
6.45pg, equin park sudah jamm! = demm..
bis boss ajak pi minum dulu kt warisan = best..
.
..
sepanjang hari aku berada di pwtc hari ni untuk mengikut bengkel, "review of national water resources study (2000-2050) and formulation of national water resources policy". aku dalam kumpulan, "water quality" = best!..tempat diskusi (bilik), berkongsi dgn kump. lain = demm! memang menyampah bila aku nak dgr kumpulan aku cakap, kumpulan lain suara lg terang, jelas nyata, serta bersuluh..

awal perbincangan, fasilitator (konsultan) macam tak leh terima pendapat bahawa ramai tidak menyokong rangka kandungan yang dia telah buat..aku pun tidak sokong! sape yang sokong & suarakan pendapat, dia ambil peduli dan betulkan "slide"..aku bercakap, dia buang peduli dan tdak betulkan "slide" = demm. ingat aku budak2 kot..
.
..
makan tengahari. perang psikologi bermula. aku racun semua yg ak sempat sambar. sebat je la janji aku ada geng sesi petang ni!
.
..
"water quality"??..nyot nyet nyot nyet aku bersuara. hebahkan kepada seluruh dunia. biar gegak gempita. tak sia2 aku selalu pi karahoketakhoke. suara kuat+nafas panjang skit.eh, mber belakang ni kata, betul tu! eh.."agreed"! sebab orang malaysia sekarang dah mula pandai cakap mat saleh. jadi bengkel kt malaysia yang terdiri dari org malaysia pun kene cakap mat saleh. bukan abg salleh myspy ye..
.
..
habis bengkel. fasilitator dr. itu tu borak ngan aku.org lain dah blah."mr. arif, may i have your card please?". :) dan kawan beliau pula ir. minta kad juga.sambung borak ngan aku.pasal "water quality".terima kasih kerana akhirnya mendengar.habis kertas a4 itu aku conteng untuk korang lebih jelas dan faham.kitaran air dari hujan sampai ke lautan.sampai bos korang marah, "u didnt finish ur discusssion yet?" = besttt.! :) tak sedar masa dah berlalu.
.
..
aku perlu bercakap lebih mengenai "air" dalam bahasa mat saleh. borak2 kosong mungkin boleh. cerita pasal industri air dalam bahasa inggeris, aku bermasalah = demm!
.
..
akhirnya dr. itu berkata. "thanks for the discussion"."u should join the steering comittee meeting".."hope we will meet again.". kamu jemput, saya datang. kamu diam, saya sepi.
.
..
kredit bukan untuk aku. tapi untuk bos2 aku. Tn Hj. Japar, Pn Rogayah, En Sutekno, En rodzwan, cik suzila, pn nuraizah, pn zarina dan rakan sektor air. sebab sepanjang hari di pwtc. aku guna 95% ayat dan idea mereka. 5% lagi..erm..mana datang ek? = demm best!!
.
..
jumpa ramai kawan2..
yang dah 9 tahun tak jumpa pun ada!
erna from ptpl? sekarang kat ranhill..
W.O.W...!!!
(apekah??) ehe! :P

2 ulasan:

iliani berkata...

beb!!!aku terjumpa erna hari tu masa iwa last year (err...kira hari tu ker)....ko ada no dia? plis2....pas kat aku....
again....xsia2 la ko kat air tu....
erhemmmm...dah ada sebut sloth dah....kawan baik nampak....

'arif berkata...

ada..surely la aku dapat no hp die..hehe! :)
sloth dah ok skang..td 1st time aku ngk die chair meeting!! ohoho!