27 Disember 2009

vroom vroom..

Perhimpunan Motor Terbesar Johor 2009, Dataran Bandaraya JB, 25-27hb Dis 09. Alang-alang aku dah kat sini, aku pun berjalan kaki je dari hospital ke dataran..dengan harapan melayan deruman ekzos motor ni. Malangnya aku hampa..motor idaman aku ducati, cagiva, aprilla dan seangkatan dengannya (moto tonggek) tak banyak ada. Yang ada byk adalah motor harley davidson, virago, goldwing dan golongan easy-rider bike..

dan aktiviti pun tiada yang menarik..hari pertama aku pergi belum banyak motor. katanya hari kedua baru banyak(sabtu)..jadi aku datang 2 hari la..dengan harapan ada kemunculan moto tonggek yg cun..tapi hari kedua pun aku hanya jumpa hayabusa, kawasaki R1, R6 (yg cun gak), zzr..ducati/cagiva/aprillia tidak muncul.. :( yg tak best depa ni sekadar datang, letak motor kat dataran tu & pulas kasik bising2..aku ingat ada la show wikang ke, willy ke..(ntah eja betul ke tak)..haha! tp penuh dengan manusia lebih separuh abad yang berlaku gaya mcm orang muda..meluat gak aku tengok..

motor+kasut kulit+jeans+bandana+rokok+sarung lengan macam tatu+helmet+boot+rider jacket..tu je la yg banyak..memang la kot, dah namanya pun pameran motor! oh, ye! vespa pun ada! lg chill aku rasa! haha! sepanjang 2 hari aku langsung tak nampak geng-geng motor cub (lbh dikenali sbg mat rempit sejati) yg datang sebagai pengunjung..kalau aku jadi dieorang pun, aku takkan datang kot..kenapa? pasal langsung takde awek beb!! takde willy willy..takde wekang! takde pape! nothing! boring! bosan! haha! memang xde jiwa orang muda yg sukakan sesuatu yg mencabar...bawak motor, letup2 enjin, parking, minum air, stat motor, jalan balik..tu je la..awek pun xde..boring boring..

haa..ada satu yg best! aku dapat jawab soalan & menang hadiah paling hebat! sebuah topi , keledar arc! yeehaa..!! nasib tak menang motor..kalau tak aku mesti dah masuk tv dan jadilah ikon..."SAYA MENANG MOTOR..!!" lalala...



BMW - motor ni sangat bagak! tahap main rally dakar ni..aku rasa kalau cherrie naik kaki tak sampai ni! haha!



ni pula..korang tengok. ni kalau leen leen atau zet zet nk cuba tunggang ni boleh rasanya ni..boleh terlungkup..haha!

haa..ni la motor yang aku teringin nak tunggang ronda2 kat pantai teluk kemang..sambil melayan lagu keindahan pantai..atau di tepi pantai yg indah..eh, apesal gambar ni senget? lantak la..aku malas nk betulkan..

4 ulasan:

Cherrie Pie Sweety berkata...

cehh..sempat ko kutuk aku, leen and zet ha ..hampehh..
weih.. kalo naik vespa tu sambil wat video klip asyik asyik asyik..perghhhhh

xetxet berkata...

siut tul arep!! ko jangan memperkotak-katikkan kami yang comel ni tau!!!

'arif berkata...

iskh..manede...manede..

nazat berkata...

haah.. mentang2 la kitorg nie comel sangat.. tapi xde la secomel skandal-x-jadimu.. si m**a.. naper dia tidak dilibatkan??? huhu..

yeppp.. jum.. kite nek lambretta. aku tolong pegangkan payung utkmu.. sambil keliling teluk kemang nyanyi lagu.. bercanda di pasiran pantai..lalala~

cheri.. sila amek nombor utk nek moto lambretta/skuter/vespa belang2 ngan arep.oh yer.. xett jugek.