05 Oktober 2009

Keje ko watpe sebenarnyee..?

aku ni memang tahap tabika kemas la bila bab-bab nak mengarang ni. sebab tu kot masa bukan main panjang diambil untuk aku dok fikir apa yang aku nak tulis..dulu aku rasa macam nak sangat ada blog..bila baru bina satu blog ni aku dah tak ada idea plak..takpelah..perjalanan jauh mmh sentiasa bemula dengan satu langkah..err..atau bismillah?

sikit-sikit, lama-lama jadi bukit...(baik jadi emas permata..!) tapi harga tanah sekarang mmg tinggi woo..mungkin elok juga jadi bukit..

ape bende ilham sebenarnya? ilham ni petunjuk drpd Tuhan yg terbit dlm dlm hati..sesuatu yg menggerakkan hati atau menimbulkan daya cipta korang utk menghasilkan atau mencapai sesuatu..berilhamkan plak adalah mempunyai sesuatu sbg ilham.. mengilhami bukanlah halimi taifor..tapi membawa maksud memberi seseorang ilham, membisik di dlm hati..dan akhir sekali..pengilham! orang yg memberikan ilham..aku rasa antara sedar, angan, hangin..kite ni kadangkala memberi ilham kepada orang lain..kitalah pengilham!

badai??
1. angin ribut, taufan..atau
2. keadaan perasaan (fikiran dsb) yg amat tidak tenteram, keributan, kekacauan..atau?
ada lagi satu maksud badai? korang nak tahu..? rajin-rajin buka kamus..e-kamus kan banyak..dewan eja pn ada kt pc korang kan..

jadi..apa sebenarnya ilham badai?? mengapa aku memilih ilham badai..apsal tak badai ilham ke, penjejak badai ke..(eh, cite storm worriors II nk kuar dah!), badai melambong-lambong ke..tak pun "beribu bintang di langit kini menghilang..meraba aku dalam terang..sampai part "kau ilhamku...." haha! ikutlah apa pn interprestasi korang..

aku mempunyai masalah dalam menerangkan apa kerja-kerja yang aku buat kat pejabat nih..terutama sekali sahabat-sahabat bukan peted..memang aku malas nak explain pun pasal depa ni bukan paham..kejap aku kata aku buat projek..turun site..kejap kang aku cerita pasal aku pegi meeting akta itu, akta ini..esok aku buka topik pengambilan tanah..pergi dengar siasatan kt mahkamah..tapi dulu aku pergi oversea pasal persidangan..minggu lepas dapat surat lantikan pegawai penyiasat..hari ni dapat pula surat lantikan pegawai rekod jabatan?? yang dulu-dulu aku cerita pasal syabas, saj, iwk tu ape pula?..cop-cop!! bukan kelmarin aku beritahu pasal aku kena buat speech YBM untuk rasmi water congress yg diadakan esok? yang aku pernah borak pasal laman web tu kerja apa pula? owh? krisis bekalan air kat Labuan tu?! parlimen nak bersidang..apa kaitan ngan aku pula?

..asyik meeting je memanjang, nak telefon ko pun susah..keje ko watpe sebenarnya?






4 ulasan:

Cherrie Pie Sweety berkata...

ha ha ha.. btulla arif.. aku pon menghadapi masalah nak bagitau orang.. keje ko apa sebenarnya... dah banyak kali sangat orang tanya..last2 aku jawab semua benda dari yg bangang2 sampaila yg complicated kat opis tu semua aku buat ha ha ha... dah tak reti nak explain dah.. PeTeDe jer yang faham kot ha ha

Resm A. berkata...

aku cakap aku yang menurut perintah ajer....

and memang betul...dah jadi malas dah nak explain kat orang sebab kita pon jadi terkonpius dengan kerja sendiri...hahahah

nazat berkata...

hahaha.. aku pon ada masaelah yang sama.. last2 aku jawab..aku tido jer kat opis.. hahaha

'arif berkata...

suma orang ada masalah yg same..means aku rasa ramai org luar xtau keje kite ni camne..

tapi apsal slalu dgr org yg xsuka kite slalu kondem skim kite..depa tau ke keje kite nih??