18 Oktober 2009

aku mengejar peragut..

Jumaat 16 oktober 09..kisah ini terjadi betul2 sebulan selepas tarikh lahir aku..bulan lepas ramai2 gi shoping kat jalan tar bersame kwn2 terchenta..tapi kali hari ni lain pula ceritenya..hari yang sangat bersejarah dalam hidupku..

aku macam biase berbaju melayu la bila ari jumaat..sape lagi nk pakai baju melayu kalau bukan org melayu.."takkan melayu hilang di dunia..!!" hari ni ada jamuan raya sektor aku..sangat meriah la..n puding yg aku wat habis dgn sunggoh pantas!! best er..tak sangka sunggoh laku..!!

..deng! jam dah kul 12.45..aku rasa better aku gerak pi masjid..aku biase jalan kaki je ke masjid kat alam shah..selagi ada kaki yg kuat, kite berjalan la ke masjid ye..sok kaki dah tak kuat, takkan nak jalan pakai tgn pulok..sambil2 berjalan tu kan leh berzikir..

sedang aku mengelamun nk lintas jalan..tetibe "weii..tolonggg..tolongg..!!!" huh?? apekah itu? ada org menjeritt!! ak ngk ada sorang akak ni..eh silap.. ada sorang aweks (setalah didapati beliau cun) ni ngah menarik hand bag die dari sorang mamat! tarik2 la..eh ni sure nk kene ragut nih??! disebabkan aku bukanlah "bio-niknik" mahupun "kaber hero kaber zero kabare wak", aku tak leh la berlari laju mahupun terbang!!
.
.
.
..lantas dgn berbaju melayu aku trus berlari ke arah diorang tu..aku pakai selipar, mmg susah nk lari..ntah bile ntah tanggal tau2 aku dah berkaki ayam..time aku dekat, awek tu terlepas handbag die..lalu terjadilah aksi kejar mengejar aku ngan mamat tu..mamat ni agak malang aku rasa pasal mber die atas moto (aku rasa la) dah tinggalkan die sebab die terjatuh td..
.
.
berbekalkan semngat yg jitu (leh kot wat drama hero berbaju melayu pasnih..xyah susah2 mau pikir kostum..) aku trus kejar die..time tu die lari menuju ke alamanda..aku jerit gak.."wei tahan mamat tu..tahan weh.." tapi org2 keliling pandang wat donno jerk..siot! depa ingat ngah wat filem kot..!! tp ni la org kite..prihatin la sikit!..aku mmg dah pancit giler dah time nih..sampai area alamanda tu, die tuju jalan nk gi presint 16 ..alamak aih..ak dah nk ilang napas dah..
.
.
aku kejar lagi...
.
.
sampai satu longkang besar, mamat tu slamber je lompat..lepas!! demn..aku?? ngan bersamping lg nih..alamak aih..aku menambah kelajuan lari dan terus lompat..
.
.
dush!! badan aku bergegar..aku terketar & terkejut!!! tersentakk..!!!
.
.
orag2 sekeliling memandang aku..ada yg tersenyum sinis
.
.
owh..dah khutbah kedua rupanye..aku mimpi...
.
.
siot! aku wat2 cover..tapi muka & telinge aku berubah menjadik merah..
.
.
aku teringat cite abg aku..die tido n mimpi kene kejar anjing..lalu die terajang anjing tu & sebenarnye die terajang katil die! bengkak ibu jari kaki..mc 2 hari! tu mimpi atas katil kt umah..
.
.
kalau mimpi time khutbah jumaat??

8 ulasan:

Resm A. berkata...

aku percaya citer ko arip....huahauhauah

dcharmed berkata...

macam harrraaam!!.. siot ah kau rep! tu lah masalahnyer! tak boleh tidur masa dgr khutbah jumaat! :P aku baru nak puji kau jadi hero! rupernyer dalam mimpi jek! ches! Tapi cerita kau memang terbaek!

nazat berkata...

nie citer ker...... cite??? hahahhaa

Cherrie Pie Sweety berkata...

cengal..aku dah nak percaya dh tadi..

xetxet berkata...

hahaha.. apa ko merepek ni?? siut la.. bersemengat aku baca..

'arif berkata...

alaa..korang pun sure penah cmnih gak..time2 nk tido tu tetibe termimpi! pastu mcm terkejut!! hehe! jgn tipu la..sile kongsi2..haha!

Tanpa Nama berkata...

demmmm. aku punya la nak bangga dgn semangat pahlawan melayu ko tu. sekali tido time dgr khutbah? cehhh

Tanpa Nama berkata...

sengal. haram jadah. citpodah.