15 Disember 2011

830mlm, 10 saat...aku sangat penat hari ini..

bangun pagi seperti biasa..batteri kereta ngam2 untu sampai ke pejabat sebab aku tak cas di rumah,,dalam hati aku mula nk hangin dengan vendor sebab janji nak pasang meter tapi tak pasang2 lagi dari minggu lepas..sampai je ofis, aku naik atas..baru perasan beg + dokumen kerja aku tertinggal kat rumah..urgent, jadi kena patah balik rumah..aku pinjam kereta daniel memandangkan kereta tak cukup bateri nak balik..masa nk gerak, baru aku perasan kunci kereta xde dalam poket..patah balik, naik atas..cari kunci dalam bilik! tak jumpa!

aku terus roger syafik, mujur dia masih belum pergi kerja..ak minta die cari kunci sambil ak memandu tanpa pakai set tangan percuma..kereta manual plak..adoyai..dah la byk simpang + lampu trafik..kunci tak jumpa jua katanya! aku minta dia tunggu lalu aku pecut balik rumah..

cari kunci dah satu hal, jumpa juga akhirnya kat dalam gen2 aku! cicir masa aku amik barang dalam gen2 sebelum pergi kerja naik EV..pecut balik opis untuk buat kerja..sampai je opis, bos kata kul 1.15 ptg ni ada miniting dgn menteri..jadi kena siapkan dokumen..ni kira adhoc la ni! kerja sedia ada ditangguhkan dulu atas meja ni..aku tutun bawah beli roti buat sarapan..rs nak amik air kotak tapi difikirkan minum air panas buat sendiri pun sedap..naik je atas, baru perasan segala 3 in 1 kt pantry ni dah habis..nk turun balik? terpaksa juga sebab aku haus dok kelam kabut balik rumah td..

btw, pd masa yg sama, aku kena ulang alik ke lobi..sebab stesen caj kereta ada probelm..jadi kena pi tgk n rekod every 30 minutes..menyampah gak kadang2! Nasib hari ni proton team datang..depa akan buat trobleshoot..

buat itu ini, surat, memo, minit stgh jalan.. tup2 kul 1 dah..siap2 nk ngadap menteri dan Presiden TEPSCO? kome tahu tak sape TEPSCO? glamer sejak loji fukushima rosak teruk tempoh hari..tgh stress, naik atas masa bos ngah diskus, ak cabut nk jumpa awek jap, malangnya awek buat muka masam pula..aku datang pun dia buat tak layan..ak tanya pun dia tak layan..hampa betul..lepas pre-council, bos kata dia ada urgent..jadi minta aku je wakilkan dia..apa mahu buat, SYMP..nasib pengarah PPAMPS ada sama..jadi, aku tak kisah..

tup tap tup tap..miting sampai kul 2..aku lari turun pi cafe,,harapkan makanan, tapi langusng sudah kehabisan spt biasa..kelaparan! tgh2 lapar tu, dapat call dari bo, suruh masuk meeting dengan TKSU jumpa org dubai pula kul 230ptg! subject matter = unknown! who = unknown! why = unknown! how = unknown! when = within 30 minutes! ok..sangat baguss! kelam kabut aku naik atas semula cari info berkaitan..

230 aku terpacak kat bilik meting..235..240..sorang pun xde! pergi bilik azie, dia minta maaf..org dubai dan rombongan masih belum sampai..turun semula dan azie akan call bila depa sampai..aku report pd bos, jom join sekali la..3.15 depa sampai, bos aku plak xde dalam bilik..aku masuk dulu borak2..azie kata bos beliau ada meeting lain dulu..ok, aku sorang terpacak dgn org dubai ni..dah agak dah dia akan tanya soalan yg aku tak berapa familiar! green tech + energy..kalau air memang laju je aku jawab..chairman sampai, meeting sampai kul 430..

430 petang turun je, bos kata masuk lg 1 miting! untuk setelkan MJM..ok, hari ni last day beliau, jadi kena setelkan juga..tup tap sampai sipi2 kul 6 juga..oh ye, tak lunch lagi rupanya! patut lapar! belasah kuih 4 ketul dulu..dan aku masih ulang alik ke lobi untuk tgk keadaan kereta..

tutt..dapat SMS member, katanya ada training silat malam ni! ok, aku sangat teruja! persembahan silat untuk rancangan scoreboard TV3! teruja psal masa persembahan depan agong tu muka aku tak masuk tv! haha! jadi ni la harapan lagi sekali! tapi kerja banyak tak setel..xpe, mesti siapkan apa yang mampu! hiapppppp!!

kul 8mlm, punch out! cabut terus sebab nak siap2 pi training..! semangat-semangat! hahaha! 830, awek sms merajok sebab aku asyik sibuk je lately..tak dapat tgk ombak rindu lagi..

830mlm, 10 saat...aku..aku sangat penat hari ini..






4 ulasan:

Munn Jaafar berkata...

amboi betul2 bz ni...full dgn aktiviti terancang dan tak berapa nak rancang...hehe

*eh,pakai kereta ape ni?

TiTi berkata...

giler kelam kelibut, ade masa nak bersilat lg tu, takpe pasni harap muka ko paling byk dlm tv nanti hahaha

tu lar bro, gi tgk ombak rindu dulu, best gak cerite tu, tak rugi pun :D

'arif berkata...

Muunafendy - hari2 cmni la kerja..fiuh~ pakai kereta prototaip proton! akan berada di pasaran 2013..tunggguu~ hehe!

TiTi- bersilat itu sudah pasti..silat membentuk jatidiri! oh yeahhh!

Miz Jac berkata...

X tengok Ombak Rindu pun xpe.. Ra.One ade sebagai ganti.. ekekeke..