14 September 2011

surat khabar lama..surat khabar lamaaaaAAA..

perbualan aku dan seorang sahabat..

'kau rasa pelik tak kalau aku tak baca surat khabar setiap pagi?"
"kau ni apesal? pagi2 dah emel aku tanya soalan cmni..aku rasa biasa je kalau tak selak paper.."
"bos aku ni selalu tegur aku tak baca paper..dia kata aku ketinggalan tak tahu dunia luar..kau baca ke?"
"aku? aku jarang buka paper..ak baca online je pagi2 sebelum buat kerja..berita harian, metro, malaysian insider, malaysia kini..pastu aku baca gak blog2 politik ni.."
"aku asyik kena je dgn bos..dia kata kena ambil tahu perkembangan ekonomi u.s, duia..akan ada kesan pada investment and sales company..dia tanya macammana aku nak plan market company ni kalau ak tak tau pasal situasi ekonomi semasa..aku ni kalau tanya pasal Man u., rooney, EPL, champion league, confirm laju aku jawab"
"hahaha..aku pun kena gak dgn bos aku bro! dia selalu gak tegur, u all ni tak baca paper ke? tak tahu pasal ekonomi? apa kesannya pada industri air di negara kita..? ..aku blur gak..pasal kalau bab ekonomi asing tu aku baca tp tak tahu macam mana nak kaitkan.."
"hurmm..aku rasa aku memang pelik la.."

..aku rasa aku tak pelik..aku cuma tak pandai ekonomi macam bos aku..bagi aku, tak semua yang aku baca, korang akan baca..dan tak semua yang aku faham, korang akan faham..jadi, daripada aku menyoal apa yang korang tak tahu, lebih baik aku berkongsi apa yang aku tahu..yang aku tahu sekarang ialah, mari baca surat khabar!

surat khabar hari ni banyak iklan+hiburan dari berita..iklan nombor ekor pun makin bertambah saban hari..

nora elena punya pasal, buku ni pun masuk mesyuarat juga..


2 ulasan:

TiTi berkata...

bos baca tak status FB Obama?? Ape bos tak likes obama kat FB? macam mana bos nak tahu obama sedang buat apa dan habis lar industri air,api,tanah,dan angin negara kita..haish, baik bos baca Kasih Yang Suci baru bos lebih mengerti ..

p/s : bersedia lar untuk dapat notis 24jam :D

'arif berkata...

hehe..begitu pula jadinya..