13 September 2011

jajah ke tidak sebenarnya ni..

lepas Mat Sabu buat kita semua buka balik buku sejarah komunis, sekarang ni Zainal Kling pula buat kita selak artikel dan perjanjian semasa kedatangan British dahulu..dan mungkin sejarah perlu dikaji semula semenjak zaman kesultanan melayu melaka lagi..

siapa yang keliru dan siapa yang mengelirukan..macam2 tuan penasihat 25% muncul waktu ini..soalnya, siapa yang boleh mencatatkan semua sejarah itu dengan benar..pada zaman ini, pada deyik ketika ini, kalau benar tanah tumpah harimau malaya ini tidak pernah dijajah, apa kebaikannya kepada kita? kalau pernah dijajah apa pula keburukannya..

aku pun tak tahu..

aku semakin keliru..makin banyak aku baca dan makin banyak aku tahu..sebenarnya dah jadi makin banyak aku tak tahu..

nah, layan lagu ni untuk korang dapatkan ilham..

Juara Lpgu 1992 - Pak Pandir - Yang Remeh dan Yang Temeh


Tiada ulasan: