27 Mei 2010

Tanda oleh Cik Cherrie

alkisah tersebutlah kisah..
depa ni main tag-tag..aku ingat apa la
dah tiga pat blog aku baca baru aku paham..
mungkin aku semakin lembab
dan blur
dan bingung
dan tidak stabiL
dan kronik

K.R.O.N.I.K..!

aku telah ditanda oleh cik cher dreamy, blurry, sweety

macam inilah permainannya
(disebabkan aku malas nak terjemahkannya dalam bahasa Melayu, jadi aku salin dan tampal "the RULES")

The RULES :
i)select the 8th photo on your facebook profile
ii)post it along with the story about the photo


haaa..inilah gambar ke-8 dalam profil mukabuku aku..
kisahnya?
ni masa raya tahun lepas..
brader sebelah aku tu namanya Iman..(eh, apa nama penuh die ek??)
dia ni kira akak ipar aku punya anak..maknanya anak abang aku la kan..
(maknanya anak buah aku eh..?)

masa ni kiteorang dalam satu pasukan perang..
sedang menentang musuh2 di sekeliling rumah yang tidak pernah berputus asa berjuang saban tahun tatkala orang2 kg kt masjid sedang bertakbir..

ini antara senjata yg kami gunakan :

brader Iman ni sangat ganas..
kerana dia tidak pernah berputus asa menyuruh bapaknya melepaskan tembakan demi tembakan..lalu disambung oleh aku pulak..dan kami bergilir2 memasang peluru sambil disuruh oleh brader Iman yang otai ini..
Dia sungguh gembira apabila letupan kiteorang lebih hebat dari oarng sebelah, orang belakang, mahupun orang depan!!
.
..
...
dia memang otai
sehingga sanggup membuli bapaknya dan pak usunya sehingga kepenatan..
.
..
...
lalu atoknya mengeluarkan arahan yang lebih ganas,

"HAA..DAH LA TU..BAWAK2LA PERGI MASJID BERTAKBIR..."
sekian..

3 ulasan:

Cherrie Pie Sweety berkata...

hahaha..memang best gilerr..

'arif berkata...

hahaha! ok..sudah setel main tag2..aku xde mber plak nak di'tag'..haha!

Miz Jac berkata...

iman lagi hensem la dari awak.. XD